KLIK KLIK

5.5.16

Wuduk & Pedicure

Assalamualaikum semua...

Itu hari, aku ada pergi pedicure & manicure.. saja laa, memanjakan diri kan... setelah penat lelah kerja... sekali-sekala aku memang suka manjakan diri dengan kerja2 macam tu... kadang2 pergi spa, massage2.... kadang2 pergi facial... macam tu laa.... 

Apa yang aku nak cerita ni, waktu aku buat pedicure tu, amoi tu kata "waaa bersih arr kaki you.... you selalu buat ini pedicure ke..?" aku jawab laa "tak selalu laa, jarang-jarang juga".... pastu dia balas "woaaa manyak bersih kaki you, macam selalu buat pedicure..." aku senyum je lah. Tak tau laa kalau-kalau amoi tu perli aku ke, kaannn..... tapi aku tengok je dia belek-belek kaki aku sambil angguk-angguk... 

Tapi kan, bila aku fikir-fikir balik mungkin ada betulnya, bukan aku nak puji diri aku, taaakkk... cuma aku terfikir mungkin betul laa kaki aku bersih walau aku memang jarang-jarang buat pedicure.... Mungkin juga disebabkan wuduk 1 hari 5 kali tu.... dan bila keluar, kita kan pakai stokin, jadi mungkin itu menyebabkan kaki itu bersih. Aku bersyukur.... nampak tak hikmah wuduk dan menutup aurat tu... Haaaa, indahnya Islam, kan?. =D 

Bukan kaki aku - Bukan tangan aku
Gambar sekadar hiasan - sumber : Pakcik Google








"Memang dari kecil lagi dah mak dah pesan, nak keluar rumah, pakai kasut. Nanti cacing masuk dalam kaki.. hehehe"

Post a Comment

Klik Sekali