KLIK KLIK

14.10.12

Hari Sibuk

Assalamualaikum...

Aku dah 'Remove' cbox aku. Macam tak berfungsi je. Takut je, kot-kot ada virus ke apa ke kan. Atas nasihat teman-teman bloger, aku remove je lah..



Minggu ni aku sangat-sangat sibuk. Dah 3 malam aku balik kerja jam 4.00 pagi. Berjauhan dengan suami aku. Aku tinggal di Kolej Kediaman Pelajar bersama students aku. Aku ada kerja di Kampus Gambang. Siangnya menyelesaikan dokumen-dokumen berkaitan program, malamnya mengajar. Penat kot. Nak mengajar budak-budak baru yang kayu... dah la untuk show. Aku pun takut nak hantar budak-budak baru buat pesembahan. Tapi sbb kekurangan penari, terpaksalah aku kerahkan mereka juga. Itu yang jadi balik jam 4 pagi. Siap-siap setengah jam terus terbungkam. 



Kampus sedang sibuk dengan Expoconvo. Macam-macam program berlangsung. Aku handle Bengkel Teknik Solekan & Pemakaian Tudung. Ok lah. Budak-budak aku memang suka. Dapat la mereka belajar teknik yang betul. Nanti nak perform, tak payah nak tadah muka je kat aku. Kalau aku tak ada macam mana, kan? Sekurang-kurangnya mereka boleh berdikari.

Malam semalam, budak-budak aku perform Tarian Sekapur Sireh dan Walinong Sari. Alhamdulillah. Mereka ada peningkatan. Kata Ketua Jabatan aku, budak-budak tu,ada peningkatan. Makin lembut dan ada muka baru. Tarian pun semakin menarik. Alhamdulillah.

Malam tadi, mereka perform Tarian Rakyat Negeri Terengganu 'Ayong Buai Kokek' (ABK). ABK tu sebenarnya lagu rakyat negeri Terengganu. Saja ditarikan. Menceritakan tentang pengasuh / ibu bapa yang mengendoi anak sambil menyanyikan lagu-lagu yang berunsur nasihat. Ada artis yang datang, Ainan Tasneem, Nash Lefthanded, Hijjaz, Khalifah, Syuib Sepah..... Meriah la juga. Ramai penonton. Penat bukan main aku ni! Akan aku pastikan malam ini tidak akan menjadi malam ke4 untuk tidur pada angka 4 pagi. (Masyarakat Cina percaya, nombor 4 tu ada kesialan).

Esok, sebelum balik rumah mertua tersayang, ada lagi satu tugas aku. Mesyuarat dengan Ahli Jawatankusa Program Festival Bayu Kenyalang (FBK) yang akan diadakan pada semester ini, Insyaallah. Ini merupakan pertama kali penglibatan kumpulan Borneo di Kampus aku ni. Tak sabar rasanya nak menjayakan program ini sebabnya aku kan pencinta Borneo walaupun aku bukan berasal dari tanah sana. Bagi aku event ni unik. Mengetengahkan kebudayaan & kesenian negeri di bawah bayu, bumi kenyalang dan Labuan. 

Lepas habis meeting, bersiap sedia untuk bertemu suami tercinta.... 
Kesibukan ini membuatkan aku,
RINDU SAMA DIA....... 




Kepada rakan-rakan bloger :
Terima kasih sudi singgah, sudi baca & sudi comment.
^____^


Post a Comment

Klik Sekali