KLIK KLIK

1.12.11

Musuh Aku

Assalamualaikum ...
Korang dah blogwalking ke hari ni? Dah siap entry baru? Cik Semut ni bertaktih jenuh menyiapkan satu hari satu entry... itu pun kalau masih punya kesempatan...

Ni hari ni nak cerita pasal musuh Cik Semut...
Orang kata jangan mencari musuh, tak baik...
tapi kadang-kadang kita tak cari pun dia datang kat kita...
Kadang-kadang terlalu dekat dengan kita...
Kadang-kadang kita tak perasan pun dia ada....
Cerita pasal musuh Cik Semut ni sebenarnya bukan musuh sangat pun cuma Cik Semut je tak suka kat dia...



Ni haaa, musuh Cik Semut ni.. geram juga bila jumpa dia depan mata Cik Semut. Selalu Cik Semut memang menghindari bila berjumpa dengan dia.. tengok muka dia pun kalau boleh memang tak mahu lah...
Tapi kalau dah jumpa, dah duk dekat, Cik Semut cuba lari lah.. kalau tak dapat lari biarkan saja dia di situ...
asalkan dia tak ganggu hidup Cik Semut ni.. heheeheh

Tapi hari ni Cik Semut teringat kat dia setelah terserempak dengan dia waktu makan tadi...
Dia ada depan mata Cik Semut, nak buat tak nampak memang dah nampak...
Hampir terbantut juga selera makan, tapi oleh kerana terlalu lapar, ku gagahi juga.... ngap ngap ngap...

Mak ada pesan,
Musuh tu baik untuk Cik Semut...
Mana tahu satu hari nanti Cik Semut akan perlukan dia, 
Cik Semut akan cari dia...
Emh... mungkin betol...
Tapi Cik Semut memang tak suka sangat-sangat kat dia ni haaa...



Cukup  tak suka bawang... kalau boleh masak tanpa bawang pun Cik Semut sanggup.... tapi apakan daya mak selalu pesan yang bawang tu penting dalam masakan. Bawang juga awek muda... (Tak kira lah walau awek muda sekali pun memang Cik Semut tetap tak suka.). Tak tau la apa salah Kak Bawang ni sampai Cik Semut tak boleh dengan dia..Kesian dia kan... Minta maaf ye Kak Bawang.

Tapi kebelakangan ini, Cik Semut mula suka kupas bawang je... makan bawang tetap tak suka!! Jeruk bawang???? Erk! Lagilah rasa nak pengsan! tapi pergi rumah bakal mertua, bawang lah yang Cik Semut cari dulu .. heheheheh (kene la tunjuk rajin) hahahahah.




Pesanan Umum :
Musuh juga perlu dalam kehidupan kita sebab musuh mampu memberitahu secara nyata atau tidak mengenai kelemahan diri kita... kalau kawan baik belum tentu dapat berbuat demiakian ye... Mungkin juga kita memang perlukan  musuh untuk upgrade cara hidup kita ke arah yang lebih baik.. SELAMAT BERHIJRAH.

Post a Comment

Klik Sekali