KLIK KLIK

1.9.16

MENSYUKURI SEGALA NIKMAT ILAHI


Google je...

“Maka ingatlah kepada-Ku, Aku pasti akan selalu ingat kepadamu dan bersyukurlah atas nikmat-nikmat-Ku dan janganlah kamu mengingkari-Ku” Al-Baqarah : 152



Syukur masih bernafas.Syukur masih waras.Syukur masih sihat.Syukur masih ada kenangan terpahat.Syukur masih ada suami.Syukur masih melengkapi.Syukur masih ada mak & abah. Syukur masih ada tabah.Syukur masih ada kedua mertua.Syukur masih sempat menyayangi mereka.Syukur masih ada adik-adik kandung, adik kakak ipar.Syukur masih tidak berlapar.Syukur masih ada anak-beranak, saudara-mara.Syukur masih gagah ke timur, barat, selatan, utara.



“Ketika Tuhanmu mengumumkan : Jika kamu bersyukur, pasti Aku tambah untukmu, jika kamu berlaku ingat, sesungguhnya azab-Ku sangat pedih” Surah Ibrahim:7



Syukur masih ada kerja.Syukur masih ada semangat waja.Syukur masih ada tempat berlindung.Syukur masih hujan panas berbumbung.Syukur masih ada kenderaan.Syukur masih ada kekuatan.Syukur masih ada tangan kaki.Syukur masih boleh berdikari.Syukur masih punya hati.Syukur masih rasa simpati.Syukur atas segala ilmu.Syukur kerana itu aku tidak jemu.Syukur masih punya rasa kasih dan sayang.Semoga rasa ini tidak hilang.



“Dan nikmat Tuhanmu hendaknya engkau sebut-sebut sebagai tanda syukur kepada-Nya.” Ad-Dhuha : 11



Terkadang ku lalai,Terkadang ku leka.Hidup bagai tak sempurna,Sedangkan segalanya terbentang di depan mata.Alhamdulillah... Segala pujian hanya untuk Mu, Ya Allah.... Terima kasih untuk kesedaran nikmat Mu yang tidak terhitung ini.
Post a Comment

Klik Sekali