KLIK KLIK

21.8.14

2 Tangan, 10 Jari

ASSALAMUALAIKUM.


Fuuhh.... kesibukan bagai tsunami yang menghempas diri aku saat ini... chewah! berbunga-bunga ayat.Serius! Aku memang sibuk. Dengan program, dengan kerja hakiki... macam-macam lagi lah.
Ini belum students masuk lagi, kalau dah masuk lagi tak tau laa mcm mana keadaan aku.

Kerja di hujung jari.
Masuk office, buka PC... tup tap tup tap tup tap... check memo, appointment segala....
Tup tap tup tap tup tap.... menaip....
Tup tap tup tap tup tap... kriiinnnggg!!!! Telefon berbunyi. Ok aku tipu, sekarang bunyi handphone tak de nak kriiinnggg kriiinnngg dah .... segala macam lagu ikut kesukaan kita kan. Tapi kriinnnnggg tu dah cukup melambangkan bunyi telefon.... ok.
Bla...bla...bla.... pot pet pot pet, bercakap dgn orang di sana. Tup! Talian dimatikan.
Ok ade kerja. Perlu berhubung dengan students.
Ok, nak mudah, murah, cepat dan berkesan..... ok, bukak facebook.
Tup tap tup tap tup tap... menaip....
Tup tap tup tup tup tap... bersoal jawab dengan student...
Teneneettt,... teneenettt.... bunyi wassup masuk...
ok jari layan phone pulak...
tup tap tup tup tup tap.... zass...
tup tap tup tap tup tap...zasss....

Begitu lah roda kehidupan.

Sekeling aku urusan kerja.

Dulu pakai handphone cikai-cikai dah cukup..
Sekarang ni tak boleh, kena pakai smartphone.
Maklumat sampai dengan cepat dan pantas.
Itu je...

Full stop.

Tarik nafas... pejam mata.... lepakan perlahan-lahan.

Syukur Allah kasi 2 tangan, 10 jari.

Aku rasa kalau Allah bagi banyak-banyak tangan, banyak-banyak jari pun, 
belum tentu kita dapat selesaikan segala urusan kerja kita dengan cepat & pantas.

Syukur lah Allah kasi 2 tangan, 10 jari.
Sudah memadai.
Sudah cantik.

Itu pun rasa tak terkejar dengan semua macam benda.
Semua nak cepat.
Semua nak pantas...
Tak sedar masa berlalu dari pagi sampai ke petang.
Sekejap saja.

Hidup semakin singkat.
Moga kudrat 2 tangan, 10 jari 
Terus berbakti
ke jalan yang diredhai.

Post a Comment

Klik Sekali