KLIK KLIK

25.3.12

Masa yang menjarak...

Assalamualaikum kawan-kawan semua...



Saat ini, jam 4.34 pagi. Aku masih tidak dapat melelapkan mata. Memikirkan hari-hari esok yang entah apa yang akan mengejutkan aku. Terlalu lama aku tidak menulis di sini. Terlalu lama juga aku tidak bersama diri ku. Menghabiskan masa-masa seharian dengan aktiviti yang seperti tidak sempat aku mau bernafas... punyalah penat! Siang aku buat kerja-kerja offical... petang sampai ke malam, terus aku mengajar... sampai demam aku pun, nak keluar tak jadi nak keluar banyak kali. Ini membuatkan bdn ku semakin lemah. Makan pun ntah ke mana. Jadual makan dah tak menentu dah sekarang ni... Masa sempat, aku makan.

Rehat... mungkin di saat ini aku boleh berehat dengan lebih lama... sekarang jam menunjukkan jam 4.38pagi. Aku masih berjaga. Maafkan aku alam. Kerana telah melanggar fitrah mu yang meminta aku berehat... tapi aku masih tidak dapat berbuat demikian.

Aku masih risau tentang hidup aku.
Macam mana ni... aku tak sempat fikir persiapan untuk hari perkahwinan ku...
Aku dengan tunang aku pun belum sempat jumpa untuk duduk berbincang mengenai masa depan kami,
perancangan dan lukisan-lukisan hari bahagia kami...
Belum sempat. Kerana masing-masing di kala ini sangat sibuk dengan urusan kerjaya masing-masing.
Pasrah saja. Mungkin ini terbaik utk kami dikala ini.

Terkilan. Ya, memang.
Tapi kadang-kadang, time free-free macam ni baru lah otak aku sempat berfikir tentang keadaan kami. Bila tiba siang nanti, pasti keadaan back to normal. Kami masing-masing sibuk dengan dunia masing-masing. S.m.s pun setakan dua,tiga kerat saja. Itu sudah mencukupi...

Insyaallah pasti ada waktunya.
Waktunya itu pasti tiba untuk kami.

Ya Allah, kepada  Mu, hati ini meminta.
Berikanlah peluang terbaik untuk kami mengatur hidup.
Sesungguhnya kami hanya merancang dan Kau Maha Menentukan.

Post a Comment

Klik Sekali